Kinek jó a háton alvás?

Egészséges alvási pozíciók és a szív egészsége

Ha leginkább háton fekve alszik

Ennyire sokat számít hogy háton vagy oldalt fekve alszik! Számtalan tényező befolyásolhatja, hogy mennyit alszunk, illetve az alvás minőségét is: az étrendünk, a szedett gyógyszerek, a hálószoba hőmérséklete, a matracunk keménysége, sőt még az is, milyen tevékenységeket végzünk elalvás előtt.

Ez pedig — természetesen — hatással van arra, hogy milyen teljesítményt nyújtunk az iskolában vagy a munkahelyünkön, milyen hangulatban töltjük a napot. Emellett az alvás illetve annak hiánya hosszabb távon is befolyásolhatja az egészségünket: több kutatás is bizonyította például, hogy az alváshiány szerepet játszhat krónikus betegségek vagy neurológiai zavarok kialakulásában is.

Azonban azzal is érdemes tisztában lenni, hogy rövid távon is hatással lehet az egészségünkre az, hogy milyen pózban alszunk. Lássuk, hogyan hatnak az egészségünkre a legnépszerűbb pihenési pózok! Kinek jó a háton alvás?

Ennyire sokat számít hogy háton vagy oldalt fekve alszik! - EgészségKalauz

Annak érdemes a hátán aludni, aki szeretné megelőzni a hátfájást, ez a póz ugyanis nem terheli a gerincet, illetve a csigolyákat. Azoknak is előnyös ez a pozíció, akik gyomorégésre hajlamosak, különösen akkor, ha néhány párnával fel tudjuk támasztani magunkat.

egészséges alvási pozíciók és a szív egészsége

Ilyenkor ugyanis a fej és a nyelőcső a gyomor szintje fölé kerül, és a gyomorsav — illetve a gyomor tartalma — nem csorog vissza a nyelőcsőbe. Nem ajánlott viszont a háton alvás azoknak, akik horkolásra hajlamosak vagy alvási apnoéval küzdenek, mert a nyelvünk pozíciója miatt nehezebben kaphatunk levegőt.

Kinek javasolt az oldalt fekvés?

egészséges alvási pozíciók és a szív egészsége

Ha az oldalunkon alszunk, akkor nemcsak a gerincünknek tehetünk jót hiszen ezzel a pozícióval megőrizhetjük a gerinc természetes görbületétde csökkenthetjük a horkolást is.

Az alvási apnoéval küzdőknek is javasolt.

Feszültségoldás, testlazítás, pihentető alvás (relaxáció)

Az oldalpozíció a legelőnyösebb a várandós kismamáknak is, mert sem a növekvő pocakra, sem pedig a gerincre nem nehezedik kellemetlenül nagy nyomás. Emellett ez a pozíció segíti az agy természetes "méregtelenítési" folyamatait, ezzel pedig az Alzheimer-kór vagy a Parkinson-kór rizikóját is csökkenti.

Fafej, aki háton fekve alszik [origo] Egyáltalán elárul-e bármit az illetőről az alvása? Tippek alvási nehézségekkel küzdőknek.

A felmérések szerint azok élvezhetik a legpihentetőbb éjszakákat, akik oldalt alszanak. Azonban az oldalsó pozíció vállfájást, esetenként nyakfájást eredményezhet.

egészséges alvási pozíciók és a szív egészsége

Előfordulhat, hogy ronthatja a gyomorégéssel küzdők állapotát, ha a jobb oldalukon alszanak; a bal oldalon alvás viszont túl nagy nyomást gyakorolhat a belső szerveinkre, például a tüdőre vagy a májra.

Ezeket a kellemetlenségeket részben a gyakoribb pozícióváltással előzhetjük meg, hanem azzal is, ha a térdeink közé teszünk egy párnát. Miért jobb, egészséges alvási pozíciók és a szív egészsége a bal oldalunkon alszunk?

egészséges alvási pozíciók és a szív egészsége

Nézze meg itt! Nagyon sokan alszanak a hasukon, a fejüket az egyik oldalra fordítva.

Nem csak az fontos, hogy mennyit, hanem az is, milyen pózban alszunk.

Ez csökkentheti a horkolást, mert segíti szabadon tartani a légutakat. Azonban ez talán a legrosszabb alvási pozíció, mert nagyon megterheli a gerincünket, "túlfeszítheti" az izmainkat, ez pedig komoly fájdalmakhoz is vezethet.

  • Mi a kris hipertónia
  • A magas vérnyomás kezelésének története
  • Country 2 Szeretkezzünk többet!
  • Fafej, aki háton fekve alszik
  • Az alvás minőségét számos körülmény ronthatja: az álomba szenderülés előtti intenzív ingerek, az elektronikai eszközök kék fénye, a zavaró hanghatások mind-mind hátrányosan befolyásolják az éjszakai nyugalmat.
  • Szív-egészségügyi vizsgálat
  • Melyik a legjobb alvási pozíció?

Mivel a fejünk az egyik oldalra van fordítva, a nyakunk is elgémberedhet, romlik a vérkeringésünk, és ennek következményeként még akkor is rosszul érezhetjük magunkat, ha eleget aludtunk.

Ha mégis a hasunkon szeretünk a legjobban aludni, tegyünk egy laposabb párnát a hasunk alá, hogy a gerincünket pihentetőbb pózban tartsuk; a fejünk alá pedig ne tegyünk "magas" és kemény párnát, mert ez igen kellemetlen helyzetbe kényszeríti a nyakunkat.

Forrás: EgészségKalauz.

egészséges alvási pozíciók és a szív egészsége