1. Mandula

Milyen diófélék a legjobbak a szív egészségére. Amit a diófélék és az olajos magvak fogyasztásáról tudni érdemes

Tartalom

    A késő őszi, téli időszak fontos tápanyagforrásai a diófélék, az olajos magvak. Koncentrált tápanyagtartalmuk miatt már kis mennyiségű fogyasztásuk is érdemben hozzájárul egészségünk védelméhez.

    milyen diófélék a legjobbak a szív egészségére

    Számos képviselőjük évszázadok óta része a hazai gasztronómiának, de akadnak mindig újabb és újabb, más kontinensekről érkező újdonságok, amiket az MDOSZ legújabb közleményében ismertetett. Amit a diófélékről, olajos magvakról tudni érdemes A dióféléket magába foglaló élelmiszercsoport elnevezésére több variációt is használunk.

    milyen diófélék a legjobbak a szív egészségére

    Azok a gyümölcsök, amelyekre gyakran diófélékként referálunk, különféle növénytani besorolásból származnak, a dió száraztermésű, a mandula csonthéjas gyümölcs, a földimogyoró pedig a hüvelyesek közé tartozik. Ami miatt mégis egy csoportba soroljuk ezeket a terméseket, az a hasonló tápanyagtartalmuk.

    milyen diófélék a legjobbak a szív egészségére

    Gyakori, hogy - szintén hasonló tápanyagtartalmuk miatt - a dióféléket összevonják az olajos magvakkal, amelyek közé a napraforgó- a tök- a len- a szezámmagot vagy az elmúlt években népszerűvé vált chia- illetve kendermagot soroljuk.

    Az olajos magvak közül jellemzően a napraforgó- és a tökmagot fogyasztjuk önállóan, nagyobb mennyiségben, míg a len- és szezámmag inkább kenyerek, péksütemények, sütemények alkotórészei kisebb mennyiségben.

    A diófélék, olajos magvak helye a kiegyensúlyozott, egészséges étrendben A diófélék tápanyagtartalma rendkívül értékesegészségünk védelme érdekében rendszeres fogyasztásuk javasolt. Gazdagok folsavban, B-vitaminokban, antioxidáns hatású tokoferolokban, a koleszterin felszívódását lassító fitoszterolokban.

    milyen diófélék a legjobbak a szív egészségére

    Fontos kalcium- magnézium- és káliumforrások, előbbinek különösen nagy jelentősége van vegán vagy tejfehérjementes étrend esetén. Az olajos magvak gazdagok olyan antioxidáns hatású vegyületekben, mint a karotinoidok, fitoszterolok és flavonoidok. Mindkét élelmiszercsoport tagjainak különlegessége magas esszenciáliszsírsav-tartalmuk, gazdagok az alfa-linolénsav, röviden ALA nevű omegazsírsavban.

    HáziPatika Ebben számos dolog a segítségünkre lehet, például az is, ha szívbarát ételeket eszünk. Robert Segal kardiológust, a Manhattan Cardiology alapítóját kérdezte arról, hogy a szív- és érrendszer egészsége érdekében mit érdemes rendszeresen fogyasztanunk. A szakember hasznos listát állított össze a jótékony finomságokról, és azt is összefoglalta, mi az, amit inkább hagyjunk ki az étrendünkből.