Minden napra 1 lépés az egészséges szívért!

Szüksége van az egészséges szív diétára, Ezt edd, ha egészséges szívet szeretnél

Kövess Péter Hogyan tárolták az emberek az élelmiszereket, amikor még nem létezett hűtő?

szíved egészsége piros ruha ünnepe szív egészsége faliújság ötletek képek

Egyre több embert diagnosztizálnak szív- és érrendszeri megbetegedéssel, pedig rengeteget tehetünk a betegség megelőzéséért, egészségünk megőrzéséért. Például ehetnénk egészségesebben.

További cikkeink a témában

De vajon hogyan? Bár a szív- és érrendszeri megbetegedésekben szenvedők száma folyamatosan nő, az ezzel összefüggő halálesetek száma szerencsére csökkenni látszik, persze megnyugodni azért nem szabad.

A Science Alert mérte fel a lehetőségeinket. Közös cél a megelőzés Szerencsére az egészségügyi ellátás fejlődésének köszönhetően egyre kevesebben halnak meg kardiovaszkuláris betegségek miatt, de ez egyúttal azt is jelenti, hogy egyre többen élnek együtt a problémákkal, amelyek nemcsak hirtelen halálhoz vezethetnek, de jelentősen rontják az életminőséget is.

Kapcsolódó cikkek

Az Európai Unióban a szív- és keringési megbetegedésekkel kapcsolatos egészségügyi költségeket évi milliárd euróra becsülik, ez alapján pedig kijelenthetjük, hogy a kardiovaszkuláris betegségek kezelése a világ egyik legjelentősebb egészségügyi célja.

De mit tehetünk ellene?

SZÉNHIDRÁTOK - Egészséges táplálkozás nem csak cukorbetegeknek és inzulinrezisztenseknek

A megelőzés érdekében elengedhetetlen a minél egészségesebb táplálkozás, a rendszeres fizikai aktivitás, valamint a dohányzás kerülése. Mindhárom tényező több előnnyel jár, hiszen nemcsak a betegségek kialakulásának kockázatát csökkentik, de hozzájárulnak az életminőség javulásához is.

Ez is érdekelhet

Shutterstock Diéta a szív egészségéért Ha valamilyen kardiovaszkuláris betegséggel diagnosztizálnak, valószínűleg az első dolog, amin változtatni fogsz, az étrended.

Vannak diéták, amik egyfajta iránymutatást adnak az egészséges ételek világában.

kombinált gyógyszerek magas vérnyomás ellen gyógyszer a magas vérnyomásért 2022

Ilyen például a mediterrán étrendami amellett, hogy a kiegyensúlyozottságra törekszik, elősegíti a zöldségek és gyümölcsök, valamint az alacsony zsírtartalmú ételek fogyasztását.

Jótékony hatását az es évek óta számos tanulmány igazolja.

Szív érrendszeri diéta

Emellett az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő vegán étrend is segíthet a betegségek kialakulásának csökkentésében. Annak eredményeképpen, hogy a vegán étrendet követők semmilyen állati eredetű ételt nem fogyasztanak — nem, tejet és tojást sem —, hosszú távon jobban járnak, hiszen alacsonyabb a koleszterinszintjük, mint azoknak, akik fogyasztanak húst.

De melyik a tuti módszer?

a magas vérnyomás férfiakra gyakorolt ​​hatása szívegészségügyi tájékoztatók

Egy tanulmány nemrég összehasonlította a mediterrán és a növényi alapú étrend rövid távú hatásait. Az eredmények szerint mindkét választással jól járunk, bár más-más okok miatt.

hipertóniával járó osteochondrosis magas vérnyomású autó vezetése

A mediterrán diéta jelentősen javítja a vénák és artériák nitrogén-oxid-ellátását, ami elengedhetetlen az érrendszerünk egészségének megőrzéséhez. A szervezetünk nitrogén-oxid-ellátása az idő múlásával csökken, ami hozzájárul a kardiovaszkuláris megbetegedések kialakulásához, ezért tényleg nagyon jó hír, hogy a mediterrán diéta kedvezően hat a folyamatra. Tanulmányok szerint a vegán étrend pedig nagyban hozzájárul a koleszterinszint csökkenéséhez, emellett azonban érdemes odafigyelni számos fontos mikrotápanyag — például a Bvitamin és a jód — mennyiségére is, hiszen ezek olyan vitaminok és ásványi anyagok, amelyekre a szervezetünknek csak kis mennyiségben van szüksége, szüksége van az egészséges szív diétára hiányuk komoly egészségügyi kockázatot jelenthet.

Összességében a tanulmányból úgy tűnik, hogy a szívbetegségek megelőzésének szempontjából valamivel jobban járunk, ha a mediterrán diéta mellett tesszük le a voksunkat.

Hogyan kellene étkezni az egészséges szív és érrendszer érdekében? Eláruljuk!

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egyrészt érdemes minél több növényi eredetű ennivalót fogyasztanunk, így zöldségeket, gyümölcsöket, teljes kiőrlésű gabonát és magvakat, másrészt érdemes vaj helyett olívaolajat és só helyett több zöld fűszert fogyasztanunk.

A vörös hús, így a sertés és a marha jobb, ha csak havonta néhány alkalommal kerül az asztalra, míg a hal és a szárnyas simán jöhet hetente kétszer.

Ja, és persze az alkoholfogyasztást is jó, ha mérsékeljük, hetente maximum néhány pohár vörös bort engedjünk meg magunknak. A kutatások eredményei szerint egyébként a legfontosabb szempont ismét a kiegyensúlyozottság, és az tűnik a legjobb megoldásnak, ha az éppen népszerű trendek helyett a szervezetünk igényei alapján étkezünk. Fontos, hogy — bármelyik étrend mellett is tesszük le a voksunkat — megfelelően tájékozódjunk az egészségügyi hatásairól, és nézzünk utána, hogy milyen egészségesebb alternatívákra cserélhetjük a hűtőszekrényünk tartalmát.

Oszd meg másokkal is!

Louise Hay asztalai hipertónia magas vérnyomásra étrend kiegészítő