Mi a PUFA??

Mufa zsírok és a szív egészsége. Az egyszeresen telítetlen zsírok (MUFA) jótékony hatása 6 pontban

Kezdőlap 10 szív-egészséges étel Szeretné megismerni az egészséges táplálkozás alapjait? A felemelkedés wellness szakemberei és dietetikusai a zsírok és más táplálkozási tényezők "sovány" -át adják nekünk. Ismerje meg a tényeket a zsírokról Felejtsd el ezeket a zsírokat: transz és telített! Nem minden zsír és olaj egyenlő.

  • Különbség A MUFA és A PUFA Között | Biokémia
  • Ez egy szerves molekula, és egyike a három makrotápanyagnak.
  • A koleszterinbevitel csökkentése A táplálékkal bevitt koleszterin befolyásolja a szérum koleszterintartalmát - bár kisebb mértékben, mint a telített zsírsavak - ezért a koleszterinfelvételt korlátozni szükséges.
  • Alternatív ellátás egészségügyi szívbillentyű

A szív körül rengeteg veszélyes, az artéria eltömíti a transz-zsírokat és a telített zsírokat. Dolgozzon ezen "rossz zsírok" bevitelének csökkentésén, néhány egészséges pótlással.

mufa zsírok és a szív egészsége

Transz-zsír tények A transz-zsír megtalálható a bot margarinban, a rövidítő anyagokban és sok feldolgozott ételben. Annak megállapításához, hogy egy élelmiszer transz-zsíros-e, nézze meg az élelmiszer címkéjét.

Különbség a MUFA és a PUFA között

Ha hidrogénezett vagy részben hidrogénezett szavakat tartalmaz, kerülje el! Ne tévesszen meg olyan címkék, amelyek "transz-zsírmentes" feliratúak.

mufa zsírok és a szív egészsége

Ez egyszerűen azt jelenti, hogy adagonként kevesebb, mint 0,5 g transz-zsír van. Ha naponta többféle forrást vagy adagot tartalmaz ezekből az élelmiszerekből, gyorsan összegyűjti a transz-zsír teljes bevitelét!

MUFA-k és PUFA-k; az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavak

Telített zsír tények A telített zsír elsősorban állati eredetű, beleértve a teljes zsírtartalmú tejterméket, vajat, fagylaltot és vörös húst. Próbáljon emlékezni arra, hogy telített zsírunk nagy része négylábú barátainktól származik!

mufa zsírok és a szív egészsége

Az egészségtelen zsírok szobahőmérsékleten szilárdak, a szív egészséges olajak azonban nem! Fókuszban az olaj Két szív-egészséges olaj, amelyre összpontosítunk, a többszörösen telítetlen zsírsavak, más néven PUFA-k, és az egyszeresen telítetlen zsírsavak, a MUFA-k.

Vannak-e szív-egészséges előnyei a többszörösen telítetlen zsíroknak?

A MUFA-k és PUFA-k beépítése az étrendbe kevésbé egészséges zsírtartalmuk helyett nagyszerű módja a koleszterinszint és az általános szívegészség javításának. A PUFA-k nagy forrásai az olajos halak, például a tonhal, a lazac, a hidegvízi pisztráng, a makréla és a szardínia.

mufa zsírok és a szív egészsége

Célozzon legalább heti két adagot. Az étrendbe felvehető egyéb ételek közé tartozik a dió, a lenmag, az omega-3 dúsított tojás és a kis leveles zöldség.

Kókuszolaj vagy pálmaolaj: melyiket együk?

Az olívaolajjal és repceolajjal történő főzés nagyszerű módja annak, hogy MUFA-kat adjon étrendjéhez. Főzéskor ezeket próbálja meg vajjal helyettesíteni, vagy krémes öntet helyett olívaolaj alapú vinaigrette-et használjon, például tanyát vagy ezer szigetet.

Próbálja meg az avokádót helyettesíteni a szendvicsen a majonéz helyett, és harapjon diót és magot. Megéri a sóját?

Melyek a többszörösen telítetlen zsírok szív-egészséges előnyei?

Amikor a szív egészségének javításán dolgozik, vegye figyelembe az ételek nátriumtartalmát. Csökkentse a nátrium bevitelét a feldolgozott élelmiszerek csökkentésével.

Barnai Roberto - Fájdalmak összefoglalás - Mi fáj, miért és meddig fáj? Fájdalom-skála (biologika)

A feldolgozott élelmiszerek, akár dobozokban, dobozokban vagy mi alacsony vérnyomás, nátriumot adtak hozzá, hogy stabilan tárolják és megőrizzék. Sajnos nincs velünk azonos megőrző hatása!

10 szív-egészséges étel

Ne feledje, hogy csak azért, mert nem tudja megkóstolni, még nem jelenti azt, hogy nincs, ezért feltétlenül nézze meg az étel címkéjét. Egészséges felnőttek esetén tartsa a nátrium bevitelét napi mg alatt.

Egyél frissen Naponta kapsz elég gyümölcsöt és zöldséget?

mufa zsírok és a szív egészsége

A legtöbb ember meglepődve hallja az ajánlást, hogy minden nap öt-kilenc adag gyümölcsöt és zöldséget egyél! A gyümölcsök és zöldségek számos mufa zsírok és a szív egészsége egyike, hogy természetesen alacsony a nátriumtartalma és magas a káliumtartalma.

mufa zsírok és a szív egészsége

Míg a nátrium növeli a vérnyomást, a kálium azért működik, hogy kordában tartsa. Az egészséges felnőtteknek szóló ajánlás a napi kétszer annyi kálium fogyasztása, mint a nátrium. Sajnos országként kétszer annyi nátriumot kapunk, mint kálium!

Okoz Önnek egészségügyi problémát a testsúlya? Vannak bőrproblémái? Napközben folyamatosan csökken az energiája?

A gyümölcs- és zöldségbevitel növelése lépés a helyes irányba. A gyümölcsből származó nagy káliumforrások közé tartozik a banán, a görögdinnye, a narancs, a sárgadinnye és a szilva. Ha a zöldségeket kedveli, nyúljon édesburgonyához, gombához, spenóthoz, téli tökhöz és brokkolihoz.

Mérjünk be A szív egészségének megőrzésének egyik legjobb módja az egészséges testsúly fenntartása.